O mnie

O mnie

Artystka malarka.
Urodziła się w 1985 roku w Warszawie. Absolwentka z wyróżnieniem rektorskim Wydziału Malarstwa Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie (2011 r.) w pracowni Prof. Mariana Czapli.
Aneksy specjalizacyjne: z rysunku u Prof. Marka Wyrzykowskiego, wiedzy o działaniach i strukturach wizualnych u Prof. Jacka Dyrzyńskiego, tkaniny artystycznej u Prof. Doroty Grynczel, ceramiki u Prof. Teresy Platy i Prof. Piotra Lorka.

Stypendystka Ministra Kultury i Edukacji (2010 r.)
W roku 2019 uzyskała na macierzystej uczelni tytuł doktorski.
Autorka licznych wystaw indywidualnych i zbiorowych.


Inspiracje dla swojej pracy artystycznej czerpie z natury, malując niejednokrotnie bezpośrednio w plenerze. Rytm, pięknoi bogactwo form przyrody stara się uchwycić, zapamiętać i opowiedzieć językiem najlepiej sobie znanym- językiem malarskim.

 

Jest w tym przekazie pełnym szczególnej poetyki miejsce i dla postaci człowieka, który malowany przeważnie niedosłownie,chociaż świadomy siebie, to z pewną nieśmiałości, w nie zawsze łatwych relacjach z drugimi, może zacytowałby Marka Grechutę:


„Świecie nasz, świecie nasz, chcę być z Tobą w zmowie, Z blaskiem Twym, siłą Twą, co mi dasz, odpowiedz!”

Recenzje

Prof. Jacek Dyrzyński
Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie

„[Obrazy] powstają alla prima, łączą w sobie cechy malarstwa, rysunku i zapisu osobistym pismem obrazkowym, intrygującym swoją tajemnicą. Swych malarskich prac z reguły nie tytułuje, świadomie zostawiając widzowi pole ich interpretacji. (…)

 

Odciskane litery współistnieją na niektórych płytach z malaturą. To [...]

czytaj więcej
Prof. Mariusz Woszczyński
Warszawa

W pracach Uli Łojko- Smogorzewskiej zauważamy dążenie do jak najprostszej formy przekazu. Malujemy tylko procent od kontemplacji, jak cytował Cypriana Kamila Norwida Józef Czapski.  Dla Uli malarstwo jest afirmacja życia, Stworzenia, natury, jest zapisem czasu. Te kompozycje realizowane w różnych, [...]

czytaj więcej
Prof. Henryk Hoffman
Łódź

Jej obrazy w swojej prostej, wewnętrznej konstrukcji, rzeczywiście nawiązują do stanów ponadczasowych. Dla określenia sylwety postaci ludzkich posługuje się linią oraz barwną plamą. Nie jest to jednak sztywny, schematyczny kontur, lecz bardzo wrażliwy ślad pędzla, który określa tylko tyle, ile [...]

czytaj więcej
Prof. Andrzej Klimczak-Dobrzaniecki
Wrocław

Zestaw obrazów ceramicznych (…) wykonany został klasycznymi dla tej dyscypliny technikami: na płaskich podobraziach czyli glinianych kaflach. Artystka zrealizowała je, posługując się szkliwami kryjącymi, transparentnymi i redukcyjnymi a także farbami podszkliwnymi, naszkliwnymi, tlenkami i angobami. Z rozmysłem wykorzystując charakterystyczne dla [...]

czytaj więcej